•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

30 Eylül 2013 Pazartesi

Pazar günü aktivitesi

Ekmek yapma makinasını geceden otomatik kurup sabaha mis gibi ekmek kokularıyla uyanmaya bayılıyorum.Hasta olmasam bu güzel kokunun verdiği gazla tüm günümü çeşit çeşit ekmekler yaparak geçirirdim.
Hasta olunca annemle babamı çağırdım bana ve oğluma baksınlar diye.Eşim bu işlerde pek başarılı değildir.Ben şuna inandım,Allah herkesi tamamlayıcısıyla evlendiriyor.Mesela, ancak kendine bakmaya yeter kabiliyetli  biriyle,bu dünyaya iş yapmak için gelmiş birini eşleştiriyor.Ailem sayesinde tembel tembel yatıp tv seyretme ve dinlenme imkanı buldum.Çok şükür ki bir ailem var.


 Babam Mersin'de aile ziyaretindeydi.Dönerken muz getirmiş.Akdenizlilerin bildiği üzere muz yeşilken toplanıp satılır.Çünkü,sarı muzun dayanma süresi ancak 3 gündür.Babam da muzu yeşil getirip ''doğal olarak sarartırız ,torunum da doğal muz yemiş olur ''diye düşünmüş.Ben de babamı işlem sırasında fotoğrafladım.Deniz maviş gözlerini dedesinden almış görüldüğü üzere...


Yeşil muzun yanına elma koyup hava almayacak şekilde sarıyoruz.Elmadan çıkan etilen gazı sayesinde muz olgunlaşıyor.İçindeki nişasta şekere dönüşüyor.Kabuk sararıyor.İşlem bu kadar.Çabuk olgunlaşmasını istediğimiz muzlara daha çok elma koyduk.Diğerlerine az.İlk parti 3 elmalı,ikinci parti 2 elmalı gibi...

Muz kolisini sarmak için kullandıkları ipe bayıldım.Ya da urgan deniyordu sanırım :)Deniz'in parmaklarıyla kontrol ettiği muzlar,3 gün sonra elmanın sarartmış olduğu muzlar.İşte,doğal sarartma...


                      Hasta olduğunda duygusula bağlayan bir ben miyim acaba?


 Erdemli muzu gibisi yok.Çocukluğumda hasta olduğumda babam muz alırdı o günler aklıma geldi.

                             
                                                 Neyse bu kucak oğlumdan bana gelsin.

15 yorum:

  1. oranın muzu çok lezzetli oluyor gerçekten afiyetle yesin oğlunuz bu arada sizede geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.burada bahsettiğim muzdan ve gerçek Anamur muzundan yedikten sonra ithal muzlar lezzetsiz geliyor.keşke imkan olsa da herkes bu lezzeti tatsa

      Sil
  2. geçmiş olsun Hümeyra, insanın ailesinin desteği çok iyi geliyo insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda hemfikiriz.ailemiz her zaman nazımızı çekiyor.Allah herkesin anne babasına uzun ömür versin.saol

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun Hümeyra. Muzlar çok lezzetli görünüyo canım çekti şimdi. Ama görsellerdeki en güzel şey yine Denizzzz :)

    YanıtlaSil
  4. Saol Juliette.Deniz'in hayranlarındansın anladığım kadarıyla,itiraf et bloguma Deniz için mi uğruyorsun :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun Ayşecim, eş yorumlamana bittim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre'yi tanıyan biri olarak,tanımımı en iyi sen anlayabilirdin zaten :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Eşlerle ilgili tespitine, bu dünyaya iş yapsın diye gönderilmiş biri olarak katılıyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun, aile gibisi yok gerçekten. Babanız, yüzünden belli çok merhametli ve iyi yürekli bir insana benziyor :) Umarım bir an önce iyileşirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Banu,ayrıca babama yazdıklarını ileticem.Evden ayrılınca ailenin kıymeti daha çok biliniyormuş.sevgiler

      Sil
  8. Yorumlarınız beni duygulandırdı.Teşekkür ederim.Erdemli Muzu,Anamur muzundan daha iri.Anamur Muzu nun mis gibi kokusundan yok.Fakat lezzetli ve ishal sorununu şıp diye bertaraf eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen iyi yürekli insan kısmına duygulanmışsındır babacım.Sindirim sorunuyla ilgili cümlene bayıldım babişkom :)Öpüyoruz seni.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...