•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

10 Ocak 2014 Cuma

Succulentlerim

Bu haftasonunu çiçeklerime ayırmayı düşündüm.Uzun zamandan beri bakımlarını yapamadım.Aslında succulentlerim çok bakım istemiyor sadece çoğalmaları için filizlerini başka yere aktarmam gerekiyor.Bu mevsimde 2 haftada bir sulamak yetiyor.Bitkileri seviyorsanız ve sulamayı unutuyorsanız succulentler sizin için biçilmiş kaftan demektir.Çünkü,etli yaprakları ve gövdesi suyu depoluyor.Unutulmaya karşı hazırlar,temkinli bitkiler...


Zavallı çiçeklerim hala seradan aldığım kırık saksılarında duruyorlar.Bu soğukta balkondaki çiçeklerle ilgilenmek çok zor oluyor, hele de benim gibi hep üşüyen biri için...


                                 Filizleri koparıp başka saksıya diktiğinizde hemen kök salıyorlar.


Yeşil bir alana  ya da çiçekli bir bahçeye gittiğimizde gözlerim hep yeni succulent türlerini arar.Yeni bir çeşit beni her zaman mutlu eder.Eşim bu sevgimi çok anlamlandıramasa da sabırla beni bekler.

 
    Bu zarif yaprakların herbirinin tabanında bir kök var diyebilirim.Çoğalt çoğaltabildiğin kadar,sabrın varsa tabi.


                          Succulent aranjmanı denemelerim devam ediyor.Bakalım baharda nasıl olacaklar.


                                                        Mutlu haftasonları.

16 yorum:

  1. Ne güzeller:)
    Yeşillik yaşam belirtisi benim gözümde, bayılıyorum kendilerine;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyi düşünüyoruz Beyza.Bitkiler ve bizi yansıtan aksesuarlar olmadan ev mobilya dükkanından farksız oluyor .

      Sil
  2. sculentler için akrep çeker derler..böyle bir deneyiminiz oldu mu?? gerçi bahçeli değil eviniz anladığım kadarıyla ama; ilgi alanınız sculentler olduğu için belki duyumunu almışsınızdır diye düşündüm :) mrlgrck74.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce hiç duymamıştım.Bahçeli bir evim yok ama seralardan aldığım succulentlerin dibini eşelemeden önce daha dikkatli olsam iyi olur.Bu bilgi aklımın bir kenarında kalsın,teşekkürler :)

      Sil
  3. ay ne güzeller,hiç de bakımsız durmuyor ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu işleri biraz daha erteleyebilirim Havva :)

      Sil
  4. ben de geçenlerde kasımpatı aldım ^^ hiç çiçek yaşatamıyorum ama vazgeçemiyorum almaktan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsimlik çiçeklere bakmak zordur.Belki de succulenti denemelisin.

      Sil
  5. Hümeyra succulentleri sevdiğini öğrenmek harika. Ben de son 6 aydır suculentçiyim. beni de kimse anlamıyor onlara olan sevgimi manasız bulanlar var. ama olsun ben azimle ilgileniyor çoğaltıyorum onları. baharda yeni saksılarına alacağım bebişleri. sen de olmayan bir kaç tür var bende onlardan yetiştireyim göndereyim sana baharda.
    keyifli bir haftasonu dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliette'cim iyileşmene sevindim.Yorumlarını özlemiştim.Ne güzel olur,sen de olmayan varsa ben de sana yollarım.Aranjmanları çok güzel oluyor.Hem succulentler terrarium için en uygun bitki.Ben de succulentleri terrarium sayesinde tanıdım.Bu sevgi anlatılmaz yaşanır :)Görüşmek üzere...

      Sil
  6. Bitki konusunda fena tembelim. Belki ben de succulent ten başlamalıyım. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce en kolaydan başlamakta fayda var.Succulent kolay bitkidir,seveceğini düşünüyorum.

      Sil
  7. çok hoş bir görüntü olmuş yeşilliği seven biri olarak bende mi yetiştirsem.Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetiştirmesi çok kolay denemelisin bence.Bu arada blogundaki sunumları çok hoş :)

      Sil
  8. Bende de bir succulent var ve yakın zamana kadar ne olduğunu bilmiyordum. Bir öğrencim verdi, bakımsızlıktan öldü sandım bir ara, sonra balkondan alıp çöpe atmaya üşendim, bir saksıya çubuk gibi batırdım. Bir baktım büyüdükçe büyüyor, daha büyük bir saksıya aldım. Yaptığım tek bakım su vermektir. Şu an boyu -yaklaşık 1 yılda- 5 katına çıktı. ve yapraklarından dökülenler yan saksılara ve kendi saksısının dibine yeni succulentler yaptı. Bayıldım ben buna

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...