•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

16 Ocak 2015 Cuma

Yeşili seviyorum

Hem doğadaki hem de dekorasyondaki yeşili çok seviyorum.Geçen yılki ''yeni yıl hedefleri''mde geri dönüşüm işinde daha istikrarlı olmak vardı.Bunu başardım sayılır.
Önce Greenpeace destekçiliğiyle işe başladım sonra da çevremdekileri gererek devam ettim.Germek diyorum çünkü kültürümüzde geridönüşüm olayı hala çok yaygın değil.Mesela,mutfakta iş yaparken anneme ya da bir arkadaşıma ''süt kutusu gibi şeyleri yemek çöpüyle karıştırma ''diye o kadar çok söylemiş oluyorum ki kızıp isyan ediveriyorlar.Ya da ''çöp toplayanlar çöp tenekesindeki herşeyi  didik didik ediyorlar zaten ben bunları aynı yere koyayım''diyorlar(bu da kapıcımızın söylemi)
Yurtdışında geridönüşüm bilinci çok yüksek.Zaten yerel yönetimlerin çöplerini ayrıştırmayanlara uyguladıkları ağır cezalar var mesela Kanada'da 2000 dolarları bulan cezalar yürürlükteymiş.Yabancı blogların mutfak fotolarına baktığınızda 2 tane çöp kovası dikkatinizi çekmiştir belki.Biri normal çöp diğeri dönüştürülebilir(kağıt,plastik,cam gibi)çöpler için kullanılıyor.Etsy'de kumaş alışveriş torbaları satılıyor çünkü marketlerde plastik poşet parayla satılıyor.
Bahsettiğim bu gibi şeyleri uygulayan bir toplumda büyüyen çocuklarda bu bilincin oluşmaması mümkün değil.
Önceden bizim belediye apartmanlara,geridönüşüme özel çöp poşeti dağıtıyordu.Bekledikleri başarıyı yakalayadıkları için bu uygulamadan vazgeçmişler.Şimdi de bu işe bir el atayım diyorum:)İnsan evde kalınca emekli amca vaziyetinde dünyayı değiştirmeye çalışıyormuş.Aslında sadece çocuklarımızın geleceği için endişeliyim...

Dekorasyonda da yeşili çok severim.Dün kafamı çevirip etrafıma bir bakınca evimizde de amma yeşil varmış dedim ve fotoğrafladım.


Çiçeklerim çok fazlaydı tadilatta yarısı telef oldu.Orkidemi hamile olduğumu öğrendiğinde kayınpederim almıştı.Yeniden canlandı,tomurcuklandı sanırım çiçekler gönülden alınınca ölmüyor.Sevgili Atuan Deniz,senin verdiğin çiçek tutmadı :)Biraz pörsüdükten sonra diktim yoksa gönlünden verdiğini biliyorum.


Yeşille siyah beyazın uyumuna bayılırım.Mutfak dekorasyonunda da bunu sağlamaya çalışmıştım.



                                            İki koltuğun arasına yeşil bir sehpa mı alsam :)


Bu tabloyu canvas baskı zannederek uygun bir fiyata aldım.İnstagram hesabımda da bahsetmiştim bu konudan (instagram kullanıcı ismim: humeyranindenizi)Bir arkadaşım ''Hümeyra'cım bu gerçek yağlıboya''  deyince şaşırdım.Meğer, Çin'de DAFEN isminde bir ressamlar köyü varmış.Bu köyde  700 atölye de ünlü ressamların resimlerinin imitasyonları yapıyormuş.Hani otellerde filan bol bol Gustav Klimt ve Picasso'nun yağlıboya eserlerini görürüz ya işte onları bu ressamlar yapıyormuş.


Yeşil teneke kutudaki gezen tavuk yumurtası.Eşim,her ne kadar ''seni kandırıyorlar ''dese de gezen tavuk yumurtası almaya devam ediyorum.


                                                        Herkese iyi hastasonları.

5 yorum:

  1. Bak kapıcı beni de deli etti şimdi, yazık değil mi adamlara deyip ayrı ayrı koymayı düşüneceğine, kendisine yapılan haksızlıkları düşünsün bence belki aklı başına gelir:)
    Çiçek konusuna gelince yine getiririm, olmadı ekerim:)
    Fakat bu kefirden sonra iki oldu, üçüncüde sarsılabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadı ekerim kısmını çok sevdim.Ama,Deniz'cim kefir benim suçum değildi.Çiçek konusunda haklısın ama iki çocuğa adaptasyon süresindeydim bu beni biraz kurtarmaz mı :))

      Sil
  2. tabloyu nerden aldınız acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...