•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

25 Kasım 2012 Pazar

Ahşap ve metal nasıl boyanır?

Bilgisayarımda gezinirken bu yazımda bahsedeceğim fotoğraflara rastladım.Daha önce,yazlıkta birtakım yenileme çalışmaları yaptığımdan bahsetmiştim.İşte onlardan biri...Aşağıda gördüğünüz,neredeyse 30 yıllık bir masa ve eskiden üzerine tv koyulan bir stand.Yazın onları boyamıştım hatta fotoğrafını çekmiştim ama bloga koymayı unutmuşum.Boyama işlemi sırasında boyayı yere döktüm,silmeye çalışırken elime eldiven giymediğim için elimi boyadım,boyayı çıkarmaya yetecek kadar tiner olmadığı için eşime hırdavatçı arattım derken epey yorulduğumu hatırlıyorum.Gerçek bir sakarım(genelde itiraf etmem,tezcanlı deyip biraz daha naifleştiririm olayı:))

Gelelim malzemelere:Dyo Sentetik Boya no:036(parlak beyaz),fırça ve boyama kabı.Mermer desenli yapışkanlı kağıt da almıştım ama kullanmaya gerek görmedim(masanın ve standın en üst kısmını bu kağıtla kaplayacaktım,vazgeçtim).İsterseniz Koçtaş'da mevcut,gerçekten mermer gibi görünüyor.Boyayı tinerle biraz incelttim çünkü fırça hareketi daha kolay oluyor.


Zımparalama filan yapmadım direkt boyadım(şunu hemen belirteyim,boyayacağınız şeyin üzeri acayip paslıysa ve başka kabartılar varsa biraz zımparalayın derim,boya daha hoş görünür).Hatta saçımı,elimi ve yerleri de boyadım.Nasıl olduğundan yukarıda bahsetmiştim,hayal edin,çok eğleneceksiniz.


Masanın önceki halini çekmemişim,zaten aniden boyamaya karar verdim.Üzerindeki siyah nokta bir sinek.Zavallı yeni boyandığını anlayamamış,ben de üzerine yazmamıştım'' dikkat yağlı boya'' diye.Esprilerim gittikçe kötüleşse de,bana alıştığınızı umursamayacağınızı biliyorum :)


22 yorum:

  1. öyle haveslendımkı yazın kıtaplıgımı beyaza boyayım bende ..ellerıne saglık canım cok hoş olmuş..bu arada benım boya ısı de sayende cogalıyor..:)) daha sırada buzdolabım var:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boya işleri için yaz daha uygun,hem kurutmak kolay hem de boya kokusunun içeriye sinmemesi için bu işin dışarda yapılması daha iyi.Yeni mobilya almaya ne gerek var boya varken di mi ama :)Yapılacaklar listene yaz Serpil eminim daha önceki sıralarada birsürü şey vardır.Kolay gelsin

      Sil
    2. sagol tatlımmm..sırada cok şey var gercekten:)))

      Sil
  2. Elinize sağlık.Bu aralar benimde heryeri boyayasım var.Çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bir kutu boya ve fırça ile birçok şeyi değiştirebilirsiniz.Fırsatınız olursa deneyin derim.

      Sil
  3. ellerine sağlık çok şık olmuş her ikisi de. iyi günlerde kullanırsın inşallah.şu ana kadar bende dahil bir çok blogda bu kota aşım problemi var gördüğüm kadarıyla..bir çözüm sunsalar iyi olacak.sevgiler.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mihrimah.Kota konusuna çözüm bulsalar gerçekten iyi olur,insanlar bir şekilde başka yollardan hallediyorlar ve ücret ödemiyorlar.Bu kadar uğraştırmasalar keşke.görüşürüz

      Sil
  4. bir dönem çamaşır askılığımı boyamıştım ama boyası uzun bir süre çamaşırlarda ufak da olsa izler bırakmıştı.boya seçimi sanırım önemli.sizinkiler oldukça başarılı olmuş ama,kaplama gibi.bu arada espriye ben güldüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,birinin güleceğini biliyordum O senmişsin meğer Ebru :)Çamaşır askılığı fena fikir değilmiş aslında bir de bu boyayla denemek gerek sanırım.Görüşmek üzere

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım, çok iç açıcı ve hoş olmuşlar, beyaz beyaz beyaz... bu ara bende de beyaz hastalığı var.Güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz hiç olmadığı kadar moda son yıllarda.Ben de çok seviyorum.Teşekkürler

      Sil
  6. İçine tiner giren boyalardan pek hazzetmediğimden polisan matrix kullanıyorum, tavsiye ederim ve ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ben de ilk kez boyadım,azıcıcık tineri ben kafama göre ekledim,boyanın talimatında yoktu...

      Sil
  7. ellerine sağlıık çok güzel olmuş. Ben de beyaz mobilyaları çok seviyorum ferah gösteriyor ortamı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Serap :)Beyaz ve mavi benim de favorim buara.

      Sil
  8. Şapşahane bir şey olmuş Hümeyra... Benim bir sorum var. Ahşap bir sandalyem var boyamak istediğim. Kahve rengi üzeri vernikli. Bana , boyama yapmadan önce onu zımparalamam gerekiyormuş gibi geliyor. Ne dersin sen ? Zımpara yapmasam da olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Leyla,zımparalama işi zor bir iş.Ben yapmadım öyle birşey,bir arkadaşım da sandalyesini Bodrum mavisine boyadı,zımparalamadan,gayet güzel oldu(filli boya ile,yoğun parlak mavi,sentetik- yağlı boya).Yurtdışındaki bloglarda da görüyorum püskürtme(sprey boya)ile hiçbir işlem yapmadan boyuyorlar.Tinerle senetik boyayı azıcık inceltip deneyebilirsin.Ben zahmetsiz işleri tercih ediyorum :)Ahşap boyama dekupaj vb yapacaksan kekcafe.blogspot.com a bir uğra derim.görüşmek üzere

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim Hümeyra :)

      Sil
  9. çok güzel görünüyor gerçekten ellerinize sağlık bişey sormak istiyorum metal ve ahşap için aynı boyayı mı kullandınız ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...