Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

Lions

Snowalker

Howling

Sunbathing

11 Kasım 2012 Pazar

İstanbul Gezisi

Bayram tatilini,çekirdek ailemiz ve arkadaşlarımızla  İstanbul'da geçirdiğimizden bahsetmiştim.Size kısaca uçağı kaçırma hikayemizden bahsetmiştim.Yıllar öncesinde İstanbul'da kısa süreli bir iş deneyimim olmuştu.Bir el mikrocerrahisi kliniğinde fizyoterapistlik yaptım,bölümü birincilikle bitirmiştim,idealisttim ve işyeri sahibi bana yurtdışında eğitim vaadediyordu.Karşılığında da, sabah 9 akşam 8 saatleri arasında hasta tedavi etmemi bekliyordu.Çalıştığım yer Nişantaşı'ndaydı ve yine aynı semtte, bir arkadaşımla birlikte işyerinin ayarladığı dairede kalıyorduk.Ama,orada yaşayamadığımı itiraf etmek zorundayım.En ekonomik yemeğin Burger King'de yendiğini söylersem abartmış olmam herhalde.İş saatleri çok yoğundu,vücudumun tempoya dayanması mümkün olmadı.Ve Bursa'ya yerleştim.
    Herneyse ne anlatıyordum nereye geldim,demek istediğim o ki İstanbul'da yaşadım ama pek çok İstanbullu gibi biryerleri gezmeye  fırsatım olmadı.Bu sebepten geçen yıl,eşimle bir İstanbul turu yaptık,bu yıl da arkadaşlarımızın isteğiyle bir tur yaptık.Sultanahmet'te bir otelde kaldık.O civarda otelde kalan Türk sayısı çok az,yabancı bir ülkedeymişiz gibi hissettik.Civardaki restaurantların ve cafelerin korkunç fiyatlarını da görmüş olduk.Topkapı sarayı ile Ayasofya Camii arasında kalan meydandaki kafelere oturursanız hesabınızı iyi yapın derim.Fena kazıklandık,bilginize.Kapalıçarşı'da türk kahvesi içtik,kuyumculara ağzı açık baktık,o kadar gösterişli takıları kimin takabileceği ile ilgili yorum yaptık,Mahmutpaşa'dan bayram alışverişinin nabzını tuttuk,Mısır Çarşısı'ndan lokum aldık,Eminönü'ndeki Saray Muhallebicisi'nde tavuklu herşeyden denedik.Karaköy'e geçtik Bej  Cafe'de mola verdik,bir iki az ünlü gördük :)Güllüoğlu'nda baklava yedik,bitişikte meşhur bir kahvaltı mekanı var,Namlı Gurme diye kapalı olmasaydı kahvaltımızı orada yapacaktık,giderseniz deneyin derim(zaman sıralamasına göre sabah gidilirse Namlı'da kahvaltı ya da Güllüoğlu'nda su böreği çay,baklava,kahve için Fransız Geçidi'ndeki Bej Cafe ya da birkaç sokak ileride ara sokaklarda ki cafeler mesela)Ortaköy'den kalkan ve Boğaz'ı gezdiren gezinti teknelerine bindik.Ortaköy kumpirinden yedik ve kumpircilerin acayip laçka bağrışmalarına şahit olduk,nasıl bir müşteri yarışındalar ve nasıl hırsa kesmişler anlatamam.Yaşlı amca edasıyla ve cık cıklamasıyla kınadım hepsini.Ortaköy Meydanı'nda çok güzel yüzük satan yerler vardı,bir iki tane yüzük kapıverdim :)Taksim ve Galata'yı da unutmayayım tabii.Galata Kulesi'ni gördükten sonra,Galata yokuşundan bebek arabası ittirerek Taksim'e çıkarken ki kaybettiğimiz enerjiyi,yokuş üzerindeki yerlerde çok uygun fiyata satılan taze sıkılmış meyve suyu ile telafi ettik.Ve gelelim Taksim'e.Funniculer'in son durağından yürümeye başladık ve yol üzerindeki Beylerbeyi Çarşısı,Terkos Pasajı,Atlas Pasajı gibi yerlerde açık olan tüm mağazaları ziyaret ettik,bir iki gömlek,pantolon da oradan kaptım.Çiçek Pasajı'nı gördükten sonra bitişik sokaktaki Mercan'da midye tava yedik,güzeldi,kokoreci denedim fakat iyi değildi(oldum olası sevmem ama meşhur olduğuna göre bir deneyeyim dedim),tavsiye etmem.Taksim İnci'de profiterolümüzü de yedikten sonra,çok yemekten fenalaştık diyebilirim :)Gerçek bir gezinin olmazsa olmazları yemek,yürümek,fotoğraf çekmek ve alışveriş hepsi gezimizde mevcuttu.Arada bir Deniz ve arkadaşı Kız Deniz(arkadaş ailenin kızlarının adı da Deniz'di,oğlum ona Kız Deniz demeye karar verdi,çok güldük:))sıkılsa da iyi bir geziydi.

İlk gezi yazısı deneyimim burada bitti,İstanbullular için yazmadım,eksiklerim varsa ekleyin lütfen,aklımda olsun.Unutmadan ekleyeyim bir müzekart edinin,Topkapı Sarayı'nda ve Ayasofya'da sıra beklemez ve para ödemezsiniz(25 Tl)Rumelihisarı,Bebek ve Arnavutköy civarına zamanımız yetmedi.

Dolmabahçe'de bir Şehzade.

Ayasofya'yı kendi evi zannedip,insanları içeri davet eden bir meczup...

Güzel poz verdiğini zanneden bi çocuk ve kaçmasın diye sıkı sıkıya tutan bir baba.

Çocuğunun peşinde koşmaktan yorulmuş ama yeni yerler görme umudunda bir baba :)

1. EN SEVDİĞİM ŞEHİR iSTANBULLLL...

2. Bayram tatili için oldukça güzel bir gezi olmuş. Sizinde belittiğiniz gibi İstanbul da yaşayıp gezmeyenlerdenim/gezemeyenlerdenim. Bir yıldır müze kart çıkaracağım diyorum ama çıkarmak nasip olmuyor.

1. Gezimiz çok verimliydi,istenirse kısa zamanda çok verimli bir gezi yapılabiliyor,denemelisin derim :)Müze kart 30 lira ve 1 yıl geçerli.Efes ve Göreme açık hava müzesinde de geçiyordu,ki buraların giriş ücretleri epey uçuk.Ülkemdeki bir yeri görmek için neden daha fazla ödeyeyim ki.Baktım canım sıkılıyor müze kartımla hemen bir tur yapabilirim büyük kolaylık,tavsiye ederim.Bu kadar ayrıntılı bir övgüden sonra,Kültür Bakanlığı tanıtım filminde beni oynatabilir :)

3. evet çok güzel ve verimli bir gezi yapmışsınız ne güzel olmuş bizde istanbulun ayrı bir ucunda olunca ha deyince gidemiyoruz istediğimiz yerlere ,istanbullu olarak gülümseme ile okudum postunu canım ...bu arada deniz e maşallah çok güzel poz vermiş bilal de aynı öyle pozlar veriyor fotoğraf çekilirken, normal halini yakalamak bir hayli zor oluyor :)) ... kucakdolusu sevgiler

1. Sevde,İstanbul çok güzel bir yer,yaşadığınız için şanslısınız.İzmir ne kadar sakin ve rahatsa,İstanbul karışık ve heyecanlı.Her köşe başında değişik birşeyler görebiliyorsun,sürprizi bol,her anlamda :)Oğlumu bu aralar sabit tutabilmek zor,en durağan hali fotoda görülüyor.görüşmek üzere

4. ne guzel bır tatıl olmuşş...resımler harıkaa...

5. Kardeşim İstanbul'da okurken, eşim de yüksek lisans yapıyordu İstanbul'da (o zaman erkek arkadaşımdı tabii ki:)) O sıralar İzmir-İstanbul, Bursa-İstanbul mekik dokumuşluğum oldu. Ben Fransız Sokağı'nı, Taksim'i,Bebek'i ve Bağdat Caddesi'ni çok severdim. Eşimim okulu Gümüşsuyu'ndaydı, kardeşimin evi ise Bağdat Caddesi'ne çok yakındı, dolayısıyla buralarda daha çok takılırdık:) Şimdi bir fırsatımız olsa da bu anlattığın güzel yerlere gidebilsek, hem de İstanbul'da bir dünya arkadaşımız bizi "gelin artık" diye sürekli davet ediyorken:))) Çok güzel kareler, öpüyorum canım...

1. Tam zamanıdır Deryacım,sonbaharda İstanbul ayrı bir güzel.Hem orada yaşayanlar nerede ne yapılır çok iyi bilirler,deneyimlerinden yararlan bence.İleri de bebişle bu işler biraz zor oluyor,malum bebek arabası,emzirme,bez değiştirme derken gezmek keyiften çok eziyete dönüşüyor.Davetlere olumlu cevap ver derim hem sonbaharda aşk başkadır :)Öptüm

6. Resimler harika, verdigin bilgiler icin ise cok cok tesekkurler. 2013 de evliligimizin 10ncu yili. Evlendigimizden beri 10ncu yilimizi Ist'da gecirmeyi hayal ederim (cocuksuz,ilk kez!!!). Insallah bu Mayis'da. Burda yazanlarin hepsi kulagima küpe oldu. Cok mersi...

1. Gezebildiğim ölçüde yazdım Nalan,zaman dar olunca gidilecek yerler de kısıtlı oluyor.Zamanınız ve imkanınız olursa boğaz manzaralı bir yerde kalın,10.yıl kutlaması daha hoş olur.İnşallah planlarınız gerçekleşir.Çocuklar çok özlenip erken dönülebilinir,rezervasyonunuzu ona göre yapın derim :)sevgilerimle

7. istanbul'dan bir guzel gecmis yani...:)

1. Teşekkür ederim Ayşegülcüm(bana dediğini farzettim) :)

8. "Ayşe'nin bloguna bakıyor musunuz?" Sorusunu binlerce kez soran sevgili eşiniz de blogda yer almışlar Ayşe hanım( pek bir sana yabancıymışım gibi oldu ama) :)) Bakalım beyefendi yorumlara kadar takip ediyor mu blogunuzu:)))

1. Deniz'cim onunkinde ince bir hesap var sanki,önce bir kamuoyu yoklaması yapıyor,eğer blogum yeterince izleniyorsa fotoğraflarını koymama izin veriyor :)

2. :) Bence burdan da uzak dursunlar, fazla karışmasınlar:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...