•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

30 Eylül 2014 Salı

Arkadaşlık

Babam öğretmendi ve bu sebepten yerleşik düzene geçmemiz uzun yılları buldu.İlkokulu bir köyde,ortaokulu Konya'da,liseyi İzmir'de okudum.Üniversite ve sonrasında da 3 farklı şehirde yaşadım.Bunları neden mi anlatıyorum?Çünkü,çocukluk çağından şu yaşıma kadar sürekli görüştüğüm bir arkadaşım olmadı,görüşenlere özendim,belki onları biraz da kıskandım.

Mesafeler arttıkça,paylaşılan şeyler de azalıyor ve ne yazık ki arkadaşlık bir yerde tıkanıp kalıyor.Düzeltilemeyen eskisi gibi olamayan arkadaşlıklar insanın içinde tarifi imkansız bir sıkıntı ve üzüntü oluşturuyor.Karşılıklı sahici olmayan davranışlar kalbe bir ok gibi batıyor.İşte bu gibi durumlarda geçmişe saygı duymak adına arkadaşlığını,dostluğunu sadece selamlaşma boyutuna  indirgemek gerekiyor.Yüzünde hafif bir tebessüm,gözünde ''birlikte ne güzel anılarımız oldu''bakışıyla merhaba deyip geçeceksin.Bu,uzun ve anlamsız cümlelerden çok daha vefalı bir davranış.Bu paragrafı çok sevdiğim,özlediğim ama yıllar sonra aynı frekansı tutturamadığımız bir arkadaşıma ithafen yazdım.İçimden sizinle paylaşmak geldi.

Şu anda görüştüğüm birbirinden nitelikli ve çok sevdiğim arkadaşlarım var elbet ama yakın değiller,buluşabilmemiz için aynı şehirde uzun yollar katetmemiz gerekiyor ya da eş ve çocukların sorumluluklarından kendilerine ayıracak zamanları olmuyor.Bu aralar kafa dengi ve yakınımda oturan bir arkadaşın özlemini çekiyorum.Aynı apartmanda oturan,çat kapı gidebileceğim,bir sıkıntım olduğunda güvenebileceğim,kahve keyfi yapıp hoş sohbetler edebileceğim bir arkadaşın özlemini çekiyorum.Çok şey mi istiyorum sizce?


Bu sabunları taa Ankaralardan canım arkadaşım Didem yollamış.Benim için sabunlara ne güzel dekupajlar yapmış.Mesafeler uzak olsa da kalplerimiz yakın.Didoşum bizim apartmana taşınsan ya :))


16 yorum:

  1. Çok şey istemiyorsun tabii ki hümeyra, Seninle benzer duyguları yaşıyorum.Herşeyin yeri ayrı arkadaşlıkta bu yüzden çok önemli.Umarım güzel insanlarla karşılaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Ebru'cum.Aynı duyguları paylaşıyoruz.Blogculuk böyle bir şey işte,farklı insanlar aynı duygularda buluşuyor.sevgiler

      Sil
  2. Yakın arkadaşlar hep uzakta oluyor sanırım:(

    YanıtlaSil
  3. çok haklısın yoğun iş hayatından evde bir bebek ve 10 yaşında bir çocukla kalakaldım şöyle çat kapı bir kahve için bile :... ne kadar güzel tariflemişsin çocukluk arkadaşlarınla arana mesafe girmiş farklı yaşanmışlıklar aynı kafadan arkadaşlarının yokluğu bla bla ama iyiki siz varsınız da bunlar da yazarak hiç değilse hafifliyor sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülcan güzel yorumun için teşekkür ederim,utandırdın bak beni.Yoğun iş temposundan sonra yoğun ev temposu olmuş seninkisi.İnşallah evdeki günlerinde halinden anlayan bir arkadaş eşlik eder sana.Bebiş kokusu doldurmuştur şimdi evinizi yakın olsak gelir hem bebişi sever hem de sana da arkadaşlık ederdim :)

      Sil
  4. O kadar iyi anladım ki seni. 3 sene en yakın arkadaşımla aynı apartmanda oturma lüksüne sahiptim geçen yıla kadar, hayatımın en keyifli dönemiydi...
    Evet kaldığın yerden devam ediliyor gerçekten dost isen ama mesafeler gerçekten işi zorlaştırıyor çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı azınlıktansın o zaman.Gerçek dostlarla uzun süre bağ kopmamışsa kalınan yerden devam edilebiliyor ama hiç aranıp sorulmamışsa,paylaşılan şeyler azalmışsa muhabbet,geçmişi yadetmekten öteye geçmiyor maalesef...

      Sil
  5. Benim yakın arkadaşım da İzmir'de. Birilerinin şehir değiştirmesi gerekiyor :P
    Sendeki özlem hepimizin ihtiyaç duyduğu bir özlem. Bulabilen, yaşayabilenler pek şanslı.

    YanıtlaSil
  6. gerçekten insanın iyi dostlara ihtiyacı var cnm. benimde ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes aynı dertten muzdaripmiş meğer.Sorumluluklar insanın üzerine binmeden lisedeki gibi dostluklar özleniyormuş.

      Sil
  7. "Bütün özlediklerim benden ayrı yaşıyor" adlı şarkıyla sana eşlik ediyorum.. Bazen diyorum ki İstanbul sırf bu yüzden bile güzel:) İlkokul, ortaokul ve liseyi aynı şehirde okuyup üniversite için buraya geldim ne şanssızım ki üniveriste bitince en yakınlarım birer birer gitti ve ben kaldım İzmir'de... Uzun yıllar düşündüm bu saatten sonra zor arkadaşlık dostluk dedim ama öyle değil tabii ki, lisedeki gibi olmasada yine de oluyor olabiliyor ama bizim elimizde oldurmak ya da olduramamak.. Belki biraz çaba harcamak gerekiyor, biraz kendimizi düşünmek gerekiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı duygularıma tercuman olmuş.Oldurmak ya da olduramamak bütün mesele bu diyorsun Deniz'cim.Önceden tek başımıza hareket ederken şimdi ilave 2 kişiye göre hareket ediyoruz.Planlar yapılırken ip üstünde hareket eder gibi herşeyi hesaplaman gerekiyor.Dostluk emek ister,emek vakit...yollar kısalırsa vakitten kazanılır diye düşünüyorum.Ama yine de uzakta da olsa çok iyi arkadaşlarım ve dostlarım var,mutluyum.Öpüyorum ve seviyorum seni.

      Sil
    2. ahh ahhh sorma o iki kişi durumu beni çok zorluyor ama direndeniz durumları, ama haklısın tabiiki mekanda yakınlık akabinde gönülde de yakınlığı getirebiliyor, ama yapabiliriz direnayşe:) evdeki 2 çocuk büyüyünce her şey daha iyi olacak , hoş biri hiç büyümez ama:) bende öpüyorum, seviyorum seni (taşınsak mı ne yapsak:))

      Sil
    3. Haklısın Deniz'im direnelim ve orta bir noktaya taşınalım.Büyümeyen çocuklara alıştık artık :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...