•  Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

    Bir bakkal dükkanını aratmayacak ürünlerim var.Çocukluğumun güzel anılardan biri de sarelle çeşmesiydi..O zamanlar çikolata musluğuna ağzımı dayayıp kana kana çikolata içmeyi hayal etmişimdir.Şimdi düşüncesi bile şekerimi yükseliyor.

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing

24 Mayıs 2016 Salı

Konmari yöntemi

Herkese merhaba,blogumun sabit izleyicileri size sesleniyorum.Baba orada mısın:))Babam her yazımı okur.Bir görünüp bir kaybolduğuma bakmayın aslında buralardayım.Kitap okumaya ağırlık verdim bu aralar.Kitap blogu olmadığım için okuduklarım hakkında da yazmak istemiyorum.Ama,bahsetmeden gecemeyeceğim bir kitap var.Bu yazımda biraz ondan bahsedicem.
                                          
                                                         Kitabın adı; Derle,topla,rahatla


Kitabın yazarı,çocukluğundan itibaren derleme toplama işine takmış kafayı(neden bizim çocuklar böyle şeylerle ilgilenmiyor ki diye biraz hayıflandım)Kitapta bizim bilmediğimiz ne var derseniz,aslında çok bir şey yok derim.Yeni bir çorap katlama tekniği ,asamadığın çamaşırı katla,yuvarla ve dikey sakla taktiği bilmediğim şeylerdendi.Okudum öğrendim yetmedi konmari yöntemi diye google dan arattım.
Kitabın ana teması şu ;''bir eşya eline aldığında sana heyecan vermiyorsa,seni mutlu etmiyorsa kurtul ondan''Sanırım bu sebepten ''çöp poşeti'' kelimeleri kitabın her sayfasında mevcut.
Okuyunca hemen bir gaza geliyorsun nereden başlasam neleri atsam diye.Yazlık kışlık olayına girerken kıyafetleri düzenlediğim için dolaplara dokunmadım.Çorap katlama işi gözümde büyüdü yıkadıkça yeni yöntemle katlayayım dedim.Geriye ne kaldı?
Satın alınan kitaptan,bir tane bile yeni bir şey öğrenseniz kitap ücretinin hakkını vermiştir diyor ve atmayı öğütlüyor Marie  Kondo.Kitap atma fikrine katılmasam da,düzenleme işlerine meraklıysanız okuyun derim.
Ben oğullarım için güzel bir kütüphane oluşturmaya çalışırken,kitaplara dünya para harcarken niye atayım Marie teyze.







4 yorum:

  1. Kitap blogu olmasan da yaz bence. Çok kitap okuyan biri değilim ama ben de böyle arada yazsam fena olmaz. Sayende güzel bir kitap bulmuş oldum. İlk fırsatta okuyacağım, severim böyle kitapları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim Semi'cim.İnsanı derleme toplama işine motive ediyor.Gezmeyi sevdiğin için, sanki gezi kitapları okurmussun gibi geliyor bana.Paylaşırsan göreceğim artık :)

      Sil
  2. Merhabaa ben de yeni kesfettim blogunuzu ve takibe aldım :) bana da beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Ben minimalizme oldukça merak sarmış durumdayım bu sebeple dolap düzenleme ve fazlalıklardan kurtulma fikri hoşuma gitti, bu konuda bana bir sitenin oldukça yardımı dokundu, linki koyacağım. Dilerseniz sizde bakabilirsiniz, bendeki çoğu kıyafeti ikinci el olarak verdim; https://www.tarz2.com
    Konmari hakkında bir yazıları da mevcut; https://www.tarz2.com/konmari-ile-ferahla

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...